Alle data samlet ét sted på tværs af systemer giver en hurtigere og bedre service

Dansk Mode & Textil har siden 1895 været branchens naturlige omdrejningspunkt. I dag er de en moderne branche- og arbejdsgiverorganisation med indsigt i medlemmernes hverdag og de udfordringer, branchen står over for. Dansk Mode & Textil repræsenterer mere end 375 virksomheder, som dagligt nyder godt af faglige rådgivning, inspiration, netværksdannelse og politiske arbejde for branchen samt markedsføring af denne. 

Hos Dansk Mode & Textil har de gennem flere år arbejdet succesfuldt med CRM. Men tiden var kommet til at opgradere den eksisterende løsning for at kunne imødekomme brugernes behov for mobilitet og fleksibilitet. Læs historien og hør, hvilke overvejelser der ligger bag deres nye cloudbaserede CRM-løsning.

Jakob Simmelkjær, IT-chef og digital rådgiver hos Dansk Mode & Textil

"De har hjulpet os med at samle alle vores data ét sted på tværs af systemer, så vi kan yde vores medlemmer bedre og hurtigere service"

Alt data samlet ét sted

For brancheforeningen Dansk Mode & Textil er det altafgørende at kunne servicere sine 375 medlemmer hurtigt og på et højt fagligt niveau. En stor del af organisationens ansatte rådgiver medlemmerne om alt fra CSR, digitalisering og teknik & miljø til HR-jura, handelsjura og international handel samt en lang række andre forhold. 

Det kræver et effektivt værktøj til at holde rede på samtlige kontakter, relationer og sager på én gang. Og her spiller en CRM-løsning en central rolle, fortæller IT-chef og digital rådgiver hos Dansk Mode & Textil, Jakob Simmelkjær.

”Vi har et omfattende samspil med vores medlemsvirksomheder og skal hele tiden have overblik over kontakter, sager og relationer for at kunne arbejde effektivt og levere en god service. Derfor er CRM-løsningen måske den mest kritiske af vores IT-løsninger, hvorfor det er vigtigt hele tiden at kigge på, hvordan vi kan sikre en optimal løsning”, siger Jakob Simmelkjær.

En løsning der baserer sig på brugerbehov

Jakob Simmelkjær oplevede, at Dansk Mode & Textils medarbejdere havde behov for en mere fleksibel og mobil løsning. Og samtidig havde man brug for integration til foreningens øvrige løsninger, så alle data kunne samles ét sted. Derfor henvendte Jakob Simmelkjær sig til Me’ning. 

På baggrund af Dansk Mode & Textils ændrede brugerbehov blev løsningen et cloudbaseret CRM-system. En brugervenlig løsning, der har gjort det nemmere for Dansk Mode & Textils medarbejdere at hjælpe medlemmerne, uanset om de er fysisk tilstede på kontoret fra en pc eller på farten med en mobil enhed.

Med den tidligere løsning skulle brugerne nemlig logge på fra en pc og starte en godkendelsesproces via SMS for at kunne bruge systemet remote. Det var både besværligt og tog lang tid. 

I dag ligger alt på en mobil-app og brugerne kan nemt og hurtigt finde alle de centrale informationer, fortæller Jakob Simmelkjær.

“Det er vigtigt for os, fordi vi bruger CRM-løsningen til så mange forskellige ting – også som centralt kartotek over medlemmer og leverandører. Så når CRM-løsningen bliver nemmere at bruge, får vi en nemmere hverdag, kan arbejde mere effektivt og til syvende og sidst yde en bedre service overfor vores medlemmer,” siger Jakob Simmelkjær.

Nem integration gør samspillet med andre kernesystemer lettere

Som en del af den nye løsning ligger alle dokumenter og sagsakter i en underliggende løsning til dokumenthåndtering – baseret på SharePoint online – og tilgås via CRM-løsningen eller via harmon.ie-plugin til Outlook. 

Samme opbygning gør det lettere at integrere til andre systemer og at give medlemmer, leverandører og samarbejdspartnere mulighed for at lægge dokumenter på CRM-systemet via SharePoint-portalen.
Endeligt integrerer Dynamics 365 CRM gnidningsløst med en række andre services og platforme i Microsofts portefølje.

Jakob Simmelkjær, IT-chef og digital rådgiver hos Dansk Mode & Textil

"Jeg ville gerne kunne bruge endnu mere tid på at servicere vores medlemmer fremfor at bruge tid på drift af vores løsning. Og her er det fordelagtigt, at vi er gået med en cloudbaseret løsning, der næsten passer sig selv"

En cloudbaseret CRM, der frigiver tid på drift

Jakob Simmelkjær fungerer både som it-chef og digital rådgiver hos Dansk Mode og Textil. I den stilling er han ikke blot ansvarlig for at optimere de interne samarbejdsmuligheder, men også ansvarlig for at rådgive medlemsvirksomhederne hos Dansk Mode & Textil om IT og teknologi. Derfor var noget af det Jakob også ønskede sig med en ny CRM-løsning, at den ville frigive tid på både drift og administration. 

“Jeg ville gerne kunne bruge endnu mere tid på at servicere vores medlemmer fremfor at bruge tid på drift af vores løsning. Og her er det fordelagtigt, at vi er gået med en cloudbaseret løsning, der næsten passer sig selv”, siger han.

Derudover er det en stor fordel, at Me’ning både  er løsnings- og supportpartner, og at de kender vores forretningsgange og processer rigtig godt, fortsætter Jakob.

”Det frigiver tid i mit arbejde, at kollegerne altid har dygtige supportere at ringe til, som kender os, hvis de har spørgsmål til CRM-systemet. På den måde behøver jeg ikke at komme ind over brugersupport, og det giver mig mere tid til at hjælpe vores medlemmer”.

Brugeradoption giver hurtigt effekt

Som en del af den nye løsning er der arbejdet med brugeradoption og forandringsledelse. Det er først, når brugerne anvender løsningen, at den giver mening og effekt, fortæller Jakob Simmelkjær.

Derfor fremhæver han også vigtigheden af Me’nings tilstedeværelse under lanceringen, hvor han oplever, at der har været stor tilgængelighed. Som en del af onboardingen har Me’ning også faciliteret undervisning i brugen af CRM-løsningen.

“For at løsningen bliver en succes, er det altafgørende, at brugerne forstår at bruge den optimalt – og her er det bare ekstremt vigtigt, at brugerne bliver onboardet i løsningen. Og her har Me’ning været gode til at gennemgå og undervise vores slutbrugere i løsningen, hvilket hurtigt har gjort os selvkørende, slutter Jakob Simmelkjær.

Skal vi hjælpe din virksomhed med en Dynamics 365 løsning?

Jesper Seiersen
Head of Sales
+45 25 18 61 32
jesei@mening.dk