Vores tilgang sikrer, at dit CRM-system giver mening for dig, din forretning og alle, der skal bruge det
Det er ikke mangel på gode intentioner med CRM, den er gal med. Men ofte mangel på interaktion med den organisation, CRM-løsningen skal leve i. Der er en kedelig tendens til, at man glemmer at inddrage brugerne og fejlvurderer kompleksiteten i implementeringen.
Uanset hvor god CRM-løsningen er, vil den fejle, hvis ingen forstår at bruge den
Vi tror på, at der skal mere end et flot og forkromet CRM-system til at skabe effekt. Blandt andet evnen til at forstå den organisation, du har med at gøre. Derfor arbejder vi bevidst på at integrere brugeradoption og forandringsledelse i vores CRM-projekter. Det synes vi giver mest mening.
CRM eller CE
Nogle kalder det CE (Customer Engagement), mens andre bedre kender systemet under forkortelsen CRM (Customer Relationship Management). Hos Me’ning kan du kalde systemet det, der giver mest mening for dig. Bare vi forstår hinanden. Og når vi nu snakker om CE eller CRM, så bygger vi din løsning på Microsoft Dynamics 365 CE.
CRM giver god mening. Både for dig og dine kunder
Med CRM kan du skabe automatiserede kunderejser baseret på deres handlinger og præferencer. Det betyder højere omsætning, reducering af omkostninger og en tættere relation til dine kunder.
3 gode grunde til hvorfor et CRM-system er en god idé
01
Dine kunder får en bedre og mere sammenhængende oplevelse
02
Dine medarbejdere får flere brugbare og effektive værktøjer på tværs
03
Tilsammen kan det skabe flere salg og mere værdi i din virksomhed
Få virksomhedens afdelinger til at tale bedre sammen med et CRM-system
Med CRM får du et effektivt system, som gør at din virksomhed kan arbejde bedre sammen på tværs af afdelinger. Så kan salg automatisk få besked, når det er relevant at tage kontakt til en kunde, og kundeservice har det fulde overblik over kundens historik og køb.
Modul 1
Customer Service: Værktøjer der garanterer et højt serviceniveau og kundeloyalitet
CRM Customer Service giver dine kundeservicemedarbejdere de bedste værktøjer til at levere det højest mulige serviceniveau overfor jeres kunder, uanset om det er i telefonen, på mail eller online. Den gode, personlige interaktion med kunden er altafgørende for at styrke forholdet og sikre kundeloyalitet og fastholdelse.
I systemet kan kundeservicemedarbejderne få overblik over kunder, spore og registrere problemer, og se sager og statusser. Det gør det nemmere at træffe de rigtige beslutninger og imødekomme kundernes servicebehov.
Modul 2
Sales: Identificér mulige kunder med højt potentiale
Med CRM-sales kan dine sælgere se, hvor langt dine kunder er i beslutningsprocessen. Hvad de har købt, og hvad de endnu ikke har købt. Dermed er det nemmere for sælgerne at vurdere, hvilke kunder de skal fokusere på og målrette indsatsen mod. På den måde kan de bruge energi på de realistiske kunder. Det giver flere tilbud og engagerede kunder og dermed mere salg og højere omsætning.
Modul 3
Marketing: Effektiv og målrettet markedsføring
CRM er altafgørende for at skabe en mere effektiv og målrettet markedsføring. I CRM-systemet kan I planlægge og koordinere kampagner, lave prognoser og måle på aktivitetsniveau og effektivitet. Det er også muligt at oprette målgrupper og segmenter, skrive og lave nyhedsbrevsflow, måle ROI og se rapporter med nøgletal.
Al kundedataen synkroniseres selvfølgelig med Sales-systemet, så de to afdelinger i fællesskab kan engagere, pleje og konvertere flere kundeemner.
Modul 4
Field Service: Levér en proaktiv service
Det er ikke kun medarbejderne på kontoret, der får glæde af et CRM-system. CRM giver nemlig mulighed for at optimere serviceopgaver for eksempelvis kørende teknikere. I CRM-systemet kan teknikerne få 360 graders visning af kunderne samt vejledning, så de hurtigere kan løse kundens problem. De får adgang til historik og data, så de kan forudsige, registrere og løse problemer, før kunden overhovedet bliver opmærksom på dem.
Alt sammen er med til at optimere planlægningen internt, og skabe tillid og loyalitet for kunden.
For at CRM-løsningen kan blive en succes i din virksomhed, skal dine brugere forstå hvorfor og hvordan, de skal bruge det. Derfor taler vi hellere om brugeradoption og forandringsledelse end teknik.
Vores erfaring sørger for, at du ikke fejlvurderer omfanget af implementeringen
Dér hvor kæden ofte hopper af er ved implementeringen af CRM-systemet. Mange fejlvurderer nemlig omfanget af de ressourcer et CRM-projekt kræver internt i organisationen.
Med mange års erfaring i bagagen ved vi, at et CRM-system er komplekst og ikke bare noget, du lige “tager ned fra hylden”. Derfor inddrager vi dig og dine brugere løbende og er ærlige omkring den tid, du selv skal lægge i projektet.
Brug for hjælp?
Vores erfaring er din garanti for succes. Vi har hjulpet hundredvis af virksomheder med CRM-løsninger. Det betyder, at vi bedre kan hjælpe dig med din, når du løber ind i udfordringer.
Lad os snakke om, hvordan CRM kan skabe værdi i din virksomhed
Per Antoniussen
CEO
+45 20 90 35 31
peant@mening.dk