orange bubbleblue bubble

BASELINE WHISTLEBLOWER

Opdag og bekæmp ulovligheder i virksomheden med en whistleblowerordning – så kan alle føle sig trygge

I 2021 blev en whistleblowerordning et lovkrav i alle større private virksomheder – og inden længe bliver det hos alle. Med Baseline Whistleblower er det muligt at indberette overtrædelser nemt, sikkert og anonymt. På den måde kan alle føle sig trygge. Det giver god mening hele vejen rundt.

Hør mere

Hvad er Baseline Whistleblower?

Baseline Whistleblower er en whistleblowerordning, som kort fortalt er en særlig og anonym kanal til at indberette potentielle som faktiske overtrædelser – eksempelvis af økonomisk karakter.

Med en whistleblowerordning er det slut med at sidde overfor chefen og berette om observationer om kollegaer. Og bekymre sig om, hvilke konsekvenser det har for en selv. Baseline Whistleblowers digitale løsning gør det let for ansatte og samarbejdsrelationer at indrapportere deres mistanke helt anonymt.

mand ved skærm der genvinder kontrollen over 365 informationer med baseline reporting

Det skal være trygt at gøre det rigtige

Ingen skal føle sig utrygge, hvis de ser eller hører noget, som strider mod lovgivningen, og de gerne vil indberette det. Med Baseline Whistleblower kan indberetningen være anonym. For det skal selvfølgelig være trygt at gøre det rigtige – alt andet giver ingen mening.

Mange er formentlig i tvivl eller i syv sind, inden de skal indrapportere en potentiel lovovertrædelse (også selvom den er anonym). Af den grund giver Baselines whistleblowerordning mulighed for telefonisk at tale med en ekstern juridisk rådgivning. På den måde kan indberetteren tage den rigtige beslutning med ro i maven.

En whistleblowerordning betyder også, at du som CEO kan være sikker på, at I gør en god indsats for at opdage og forebygge alvorlige forhold i virksomheden.

hånd der peger på posted på tavle der giver overblik og mening med baseline reporting til 365

4 ting, der er gode at vide om Baseline Whistleblower

01

Anonym

Indberetningen kan ske anonymt.

02

Sikker

Den overholder Datatilsynets retningslinjer for sikkerhed og GDPR.

03

Visitering

Alle indberetninger visiteres af advokater.

04

Integrerbar

Løsningen kan integreres til jeres hjemmeside og intranet.

Derfor giver det god mening at have en whistleblowerordning

Jo, nu skal du høre. Først og fremmest er det allerede lovpligtigt for mange virksomheder – og inden længe bliver det for alle. Derfor kan du lige så godt kridte skoene og komme ud af starthullet. 

Det var den juridiske grund. Dernæst kommer følelsen i maven. Den skal jo gerne være god. Og det bliver den med garanti med en whistleblowerordning. Ordningen viser overskud, og at I ønsker at få alt frem i lyset. Giver det mening?

to damer der peger på skærm der giver overblik over microsoft 365 med baseline reporting

Formålet med Baseline Whistleblower er, at alle kan føle sig trygge - også ved selve løsningen. Derfor inddrager vi altid dig og dine brugere. Det synes vi giver mest mening.

Fem meningsfyldte fordele ved Baseline Whistleblower

01

Du kan opdage og bekæmpe ulovligheder sikkert og effektivt

02

Anonym indberetning for at sikre personbeskyttelse

03

Ekstern og professionel sagsbehandling af indberetninger

04

Vi tager os af driften af Baseline Whistleblower – så slipper du for det

05

Anonym hotline-konsultation inden indberetning (kun ved plus-versionen)

Vil du gerne have ekstra tryghed?

Vi tilbyder en plus-version til dig, der ønsker mere tryghed og flere muligheder – både for virksomheden og indberetteren. Med Baseline Whistleblower Plus får du, udover al standardindholdet, også telefonisk indberetning, indberetning via fysisk møde og juridisk rådgivning i forbindelse med en indberetning. På den måde er indberetteren klædt bedst muligt på til at beslutte, om personen vil indberette eller ej. 

Hør mere om Baseline Whistleblower Plus

dame og mand ved bord med skærm får overblik med baseline reporting

Bliv klogere på, hvad der passer bedst til din virksomhed

Overholder Datatilsynets retningslinjer for sikkerhed og GDPR-håndtering.

Alle indberetninger sker anonymt.

Online:
Online formular til indberetning

Mundtlig*:
Telefonisk indberetning 

Møde*:
Indberetning via fysisk møde

* Kun ved Baseline Whistleblower Plus

I forbindelse med en potentiel indberetning er der mulighed for telefonisk kontakt til juridisk rådgivning via advokat tilknyttet Baseline Whistleblower-løsningen.

* Kun ved Baseline Whistleblower Plus

En advokat tilknyttet Baseline Whistleblower-løsningen visiterer indberetningen, så indberetningen ikke frigives til den person eller personer, der er omfattet af indberetningen. 

Dansk og engelsk.

Det koster det

Prisen på Baseline Whistleblower afhænger af, om du vælger standard- eller plus-løsningen, men er den samme, uanset hvor mange medarbejdere I er. Derfor ved du altid, hvilket tal der står på fakturaen. 

Kom godt i gang-pris:

9.500 kr.

Pris pr. måned:

fra 500 kr./md.

Alle priser er eksklusiv moms, og I binder jer for minimum 12 måneder. Prisen er pr. CVR-nummer – yderligere CVR-numre kan tilkøbes. 

Hør mere om, hvordan alle i virksomheden kan føle sig trygge