orange bubbleblue bubble

BASELINE GDPR TOOLBOX

Mød værktøjet, der sikrer, at din virksomhed altid overholder GDPR-reglerne

Vidste du, at 3-7 % af alle mails og dokumenter ikke er i overensstemmelse med GDPR?* Mange virksomheder overholder ikke GDPR-lovgivningen, fordi det simpelthen er for svært at overskue. Med Baseline GDPR Toolbox skal du ikke længere bekymre dig om at bryde reglerne. Løsningen giver dig nemlig det fulde overblik over al jeres data.

Hør mere

*Kilde: Data & More

Det hjælper ikke at lukke øjnene overfor GDPR. Det går det (desværre) ikke væk af

Det er efterhånden nogle år siden, at GDPR-lovgivningen kom til Danmark. Men virkeligheden er, at der fortsat er mange virksomheder, der endnu ikke har overblik over, hvordan de overholder GDPR. Hånden på hjertet: Lever din virksomhed op til GDPR-reglerne? I hverdagens travlhed har du måske givet op og håber på det bedste. Eller også ved du bare ikke, hvor du skal starte.

Løsningen er Baseline GDPR Toolbox. Værktøjet scanner alle filer og dokumenter i din mail, OneDrive, SharePoint og Teams. Én gang om måneden får du en notifikation med de dokumenter, der indeholder data, du bør håndtere. Derudover får du også en statusrapport over din virksomheds GDPR-compliance – altså hvor godt I efterlever reglerne. Så enkelt kan det gøres.

mand ved skærm der genvinder kontrollen over 365 informationer med baseline reporting

half orange bubblehalf blue bubble

Så nemt er det at overholde GDPR med Baseline GDPR Toolbox

Gennem 5 steps sørger Baseline GDPR Toolbox for, at din virksomhed altid overholder reglerne for GDPR. 

Step 1 ScanningStep 2 IdentifikationStep 3 NotifikationStep 4 OprydningStep 5 Dispensation

Step 1

Scanning

Toolbox-løsningen scanner både mails og vedhæftede filer samt dokumenter i OneDrive, SharePoint og Teams –  også samtalerne. 

Step 2

Identifikation

Systemet identificerer data, og klassificerer dem som enten i overensstemmelse eller uoverensstemmelse med GDPR-lovgivningen på baggrund af valgte præferencer og kriterier. 

Step 3

Notifikation

Hver måned får alle medarbejdere en notifikation bestående af en oversigt over personens data i forhold til GDPR. 

Step 4

Oprydning

Next step er at rydde op i det indhold, der overtræder GDPR-reglerne. Det kan eksempelvis være en gammel mail med et vedhæftet billede af et kørekort. Oprydningen gøres nemt ud fra det månedlige overblik. 

Step 5

Dispensation

De mails og dokumenter der overtræder GDPR-reglerne, men som du ønsker at beholde, kan du søge dispensation for. På den måde mister du ikke noget, du har brug for for at kunne udføre dit arbejde.

En enkel løsning, der giver ro i maven

Er din virksomhed data- og GDPR-compliant? Selvom alle snakker om data og GDPR, er det alligevel så tilpas ukonkret, at de fleste ikke ved, hvor de skal starte. Og derfor ender de fleste med slet ikke at gøre noget. 

Baseline GDPR Toolbox er en enkel løsning, som automatisk finder data, der er i uoverensstemmelse med GDPR. Det betyder, at virksomheden bliver data-compliant, og at du kan have ro i maven.

Det er alt sammen meget smart. Men før vi kommer så langt, starter vi altid med at snakke med jer om jeres behov og situation i dag. Hos Me’ning tror vi nemlig mere på mennesker end systemer. Det kalder vi “digitals solutions based on human understanding”.

Vores proces

Selv enkle løsninger som Baseline GDPR Toolbox giver først mening og værdi, når I forstår, hvorfor og hvordan I skal bruge den. Derfor vil vi hellere snakke implementering og brugerforandring end teknologi. Det synes vi giver mest mening.

Baseline GDPR Toolbox har mange fordele. Her er 3 af dem

01

Respekt for persondata

I den digitale tidsalder vi lever i, er det i alles interesse at have styr på data – både privat og professionelt. Det starter med, at du anerkender vigtigheden i at beskytte data.

02

Undgå politianmeldelser og bøder

Det kan blive en dyr fornøjelse, hvis din virksomhed overtræder GDPR-reglerne – også selvom det blot er en forglemmelse. Det kan i værste tilfælde betyde en bøde på mange tusinde kroner.

03

Pas på dit renommé

Du vil helst ikke være “dem der ikke overholder GDPR”. Med GDPR er virksomhedens omdømme på spil overfor både kunder, medarbejdere og omverdenen.

Hvad hvis der er dokumenter, som jeg gerne vil beholde?

Intet problem. Hvis der er nogle mails eller dokumenter, som er afgørende for dit arbejde, kan du let markere dem i Baseline GDPR Toolbox-systemet, så de ikke bliver slettet. Dette kaldes dispensation. Således kan du både beholde dine nødvendige informationer og stadig efterleve GDPR-reglerne. Det giver god mening for alle.

Få indsigt i, hvem der overholder GDPR (og hvem der ikke gør)

Vil du gerne vide, hvilke kollegaer og afdelinger der overholder GDPR, og hvem der halter bagefter? Med Baseline GDPR Toolbox får udvalgte personer overblik over vigtige informationer omkring jeres GDPR-forhold. Det betyder, at I kan have styr på, at I hele tiden er forenelige med GDPR-lovgivningen. 

Systemet sørger for, at:

  • Ledelsen får en oversigt over virksomhedens evne til at overholde datapolitikker og sletteregler.
  • GDPR-ansvarlige får indsigt i data-compliance (kvalitet og efterlevelse af regler) og udfordringer med datahåndtering i hele virksomheden.
  • Områdeansvarlige får overblik over de enkelte afdelingers handlinger samt en risiko- og medarbejderoversigt. 
  • Medarbejdere får notifikationer med de data og dokumenter, der ikke overholder reglerne. Det gør det let at slette data, der er i uoverensstemmelse med GDPR.

Det giver Baseline GDPR Toolbox dig overblik over

Exchange Online / Outlook:
- Medarbejderkonti
- Fælleskonti
- Kalendere
- Ink. vedhæftede filer

Du får også overblik over:
- OneDrive
- SharePoint sites
- Teams sites

Indsigtssøgning via Me'ning

Rapportering via Me'nings kundeportal

Dokumentklasser opdateres løbende

Konfiguration via Me'nings standardtemplate

Mulighed for kundespecifikke tiltag

Filserver

*Kun ved GDPR Toolbox Plus

Det giver god mening at automatisere manuelle processer

Du spekulerer garanteret på, om Baseline GDPR Toolbox kan betale sig. Hvis du gør det, så overvej lige, hvor lang tid det ville tage, hvis alle i virksomheden skulle slette al den data og alle de dokumenter, der ikke overholder GDPR.

Føler du dig lidt overvældet nu? Det forstår vi godt. Vi har nemlig regnet lidt på det, og timerne løber hurtigt op ved den manuelle metode. Når du automatiserer denne proces, frigives der også tid til andre (mere sjove) dele af din forretning. Giver det mening?

Det koster det

Prisen på Baseline GDPR Toolbox afhænger af, om du vælger standard- eller plus-løsningen, samt hvor mange brugere der skal benytte det. Jo flere brugere, desto lavere pris pr. bruger. Prisen starter derfor helt nede ved 45,- / måned pr. bruger. Det synes vi giver god mening.

Kom godt i gang-pris: (engangs beløb)

Toolbox Standard: 9.500 kr.
Toolbox Plus: 19.500 kr.

Pris pr. måned for løsningen:

Toolbox Standard: 1.500 kr.
Toolbox Plus: 4.000 kr.

Alle priser er eksklusiv moms, og I binder jer for minimum 12 måneder.

Vil du høre mere om, hvordan du nemt kan efterleve GDPR-reglerne?